July 5, 2011

Wake up and smell the coffee.

Hidup tak panjang. Tak lama. Bila bila kau boleh mati. Bila bila kau boleh pergi. Ini bukan entri tentang agama. Bukan. Aku cuma nak bercakap tentang hidup. Hidup ini indah. Jadi kau kena hargai. Kalau kau rasa hidup kau ni tak ada guna, macam fuck, lebih baik mati dari hidup, aku syorkan kau fikir lagi sekali.

Kalau kau remaja, tak apa. Remaja memang bodoh. Tak semua remaja matang yang betul betul matang punya. Jangan risau kalau zaman remaja kau rosak. Tak pernah terlambat kau nak berubah. Yang penting kau kena cuba. Aku sendiri rasa zaman remaja aku macam bodoh. Tapi kesah apa? Orang nak cakap apa, cakap. Aku ada peduli? Hidup kau pun tak sempurna. Kita semua sama.

Hidup ni banyak perspektif. Kau tak boleh tengok dari satu perspektif je. Tapi yang itu kau kena belajar sendiri. Kau tak boleh nak bergantung dekat orang. Sama macam kau tengok movie. Kisah cinta fairytale apa bagai. Memang nampak impossible, tapi kau pernah cuba? Outcome mungkin lain, tapi yang penting kau cuba.

Lagi satu, stop thinking start doing. Takat kau fikir nak bersepah, tapi kau tak buat. Apa guna? Bangun weh. Bangun. Kau bangun, buat kopi, tapi jangan minum. Kau bau je. Bagi betul sikit otak kau. Okay?

No comments:

Post a Comment