March 3, 2011

Kau tak tau apa maksud Seremban.

"Kau orang taktau apa-apa pasal Seremban. Siapa yang tahu, mesti sayang Seremban." - Hazim Judan

Eh bukan main lagi Ajim ni. Dulu masa study kat matrikulasi, aku tengok Seremban macam tak hidup sangat pun. Banyak rempit. Apa yang best. Kalau setakat  ada Jaya Jusco, dekat sini mana-mana boleh jumpa. Tempat aku je dah ada dua. Kadang-kadang pening kepala jugak fikir nak pergi yang mana satu. 

"Cecite cecite cecite," yang lain menyampuk.

"Eh kau orang ni, sangap sangat dengan cerita Hantu Kak Limah," aku cakap dalam hati.

Aku tak berani nak sound direct sebab masa tu ada orang kuat filem Hantu Kak Limah. Boleh jadi gaduh gamaknya. Bak kata orang tua ; Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.

"Haaa. Kalau kau orang nak, malam ni aku boleh je bawak pergi Seremban. Aku tunjuk semua tempat-tempat aku lepak dekat sana." balas Ajim tapi hanya setakat ajak-ajak ayam.

*****


"Sabtu malam, ada drift kat tengah pekan Seremban."

"Masa tu, pekan Seremban mati, so orang buat jadi tempat drift."

"Mula pukul 1 pagi, orang start kumpul. Then mamat kereta semua datang dengan kereta masing-masing."

"Tapi yang paling style, budak-budak kereta Honda." 

"Kereta apa?" aku tanya sambil pusing-pusing kunci kereta.

*****


"Nanti tolong aku cari rumah kat Seremban, aku pindah right away." tambah aku lagi sebelum angkat kaki balik rumah.

2 comments: